Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Προγραμματίζω τον Υπολογιστή (III)

Προγραμματισμός διαδραστικών παιχνιδιών και ιστοριών


Ενότητα: Προγραμματίζω τον Υπολογιστή

Βασικά θέματα: Αλγόριθμος, Πρόγραμμα, Γεγονότα, Δομή επανάληψης, Διόρθωση σφαλμάτων

Τάξη: Ε',ΣΤ'

Σκοπός: 
Η δραστηριότητα αυτή έχει ως σκοπό να έρθεις σε επαφή με τον προγραμματισμό του υπολογιστή. Ο προγραμματισμός του υπολογιστή θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις ευχέρεια στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Στη σημερινή εποχή η ικανότητα να εξερευνάς τον παγκόσμιο ιστό καθώς και το να επικοινωνείς και να αλληλεπιδράς μέσα από τον υπολογιστή δεν αρκούν, πρέπει να μπορείς να σχεδιάζεις, να δημιουργείς και να συνδυάζεις ψηφιακές οντότητες.


Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Μετά το πέρας της δραστηριότητας αυτής θα πρέπει να μπορείς:
  • να εξηγείς γιατί ένα αντικείμενο του προγραμματιστικού περιβάλλοντος συμπεριφέρεται με συγκεκριμένο τρόπο
  • να ορίζεις ενέργειες και σενάρια που πρέπει να εκτελεστούν για να επιτευχθούν επιθυμητά γεγονότα
  • να χρησιμοποιείς δομές επανάληψης στα προγράμματα που αναπτύσσεις 
  • να αναλύεις ένα πρόβλημα σε επιμέρους προβλήματα (απλούστερα)
  • να συνθέτεις ένα έργο προγραμματισμού από τα επιμέρους στοιχεία της ανάλυσης

Δραστηριότητα

  1. Άνοιξε το αρχείο με το πρόγραμμα "Η μάγισσα και η πριγκίπισα"
  2. Τρέξε το πρόγραμμα κάνοντας αριστερό κλικ πάνω στο πράσινο σημαιάκι.
  3. Συζήτησε με την ομάδα σου τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο πρόγραμμα για να κινείται ο κάθε χαρακτήρας και να «αισθάνεται» το περιβάλλον του καθώς και τους άλλους χαρακτήρες.
  4. Τροποποίησε το πρόγραμμα ώστε να φτιάξεις ένα παιχνίδι της δικής σου επινόησης.
  5. Πρόσθεσε ήχους και κατάλληλες μεταβολές στην εμφάνιση των χαρακτήρων.